Milliyet Sanat
Milliyet Sanat »Yazarlar » Yavuz Hakan Tok | Gülnur Gökçe - "Porselen Düşler"

Gülnur Gökçe - "Porselen Düşler"

11 Mart 2013 - 11:03
Süresi kısa ama etkili, su katılmamış pop müzik sevenlerin kayıtsız kalmaması gereken bir albüm "Porselen Düşler". Gülnur Gökçe, güçlü bir sese sahip ve sesinin imkanlarını müzik eğitimiyle iyi kullanıyorGülnur Gökçe’yi biz ilk kez 4 Yüz grubuyla tanıdık. 2007-2009 yılları arasında “R&B” ve “teenage pop” etkili şarkılarla, hem dans edip hem şarkı söyleyerek, yurt dışında sıklıkla gördüğümüz bir modeli Türkçe pop müziğe adapte eden grup, sonrasında dağıldı ve grubun iki erkek solisti olan İlkay Sipahi ve Onur Kırış ardı ardına yaptıkları solo çalışmalarla müzik piyasasında şanslarını denediler. 4 Yüz’ün iki kızından biri olan Gülnur Gökçe’nin ilk albümü ise geçtiğimiz günlerde Jingle Box Müzik Yapım etiketiyle yayımlandı.

“Porselen Düşler” adını taşıyan bu çalışma, 4 şarkı ve 1 versiyondan oluşan bir mini albüm aslında. Albüme adını veren ve ilk klip şarkısı olarak seçilen “Porselen Düşler”, Ozan Güneysu’nun söz ve müziğini yazdığı bir şarkı. “Terk Et Beni”nin söz ve müziğinde ise Gülnur Gökçe’nin imzası var. Albümde iki versiyonla yer alan “Eşik”in sözleri Gülnur Gökçe’ye, bestesi ise Murat Güneş’e ait. “İlk Gece” adlı şarkı ise Gülnur Gökçe ve Süleyman Yüksel’in ortak bestesi. Düzenlemeleri Temel Zümrüt yapmış. Doksanlardan bu güne dek yaptıkları bütün işlerde Türkçe pop ortalamasının üzerine çıkmayı başarmış Temel Zümrüt ve Süleyman Yüksel, 4 Yüz grubunun da mimarlarıydı. Bu albüme attıkları imza da çok belirgin olarak hissediliyor. Nitekim albümde yer alan 4 şarkı da Batılı bir “sound” üzerine kurulmuş, sıkı pop şarkıları.

Gülnur Gökçe, aldığı tiyatro eğitimini müzik eğitimiyle de pekiştirmiş, güçlü bir sesi olan ve sesinin imkanlarını iyi kullanan bir şarkıcı. Ne ki İngilizce şarkı dinleme ve söylemenin, Mariah Carey, Whitney Houston, Beyonce, Christina Aquilera ve benzeri solistlerden etkilenmenin doğal sonucu olarak, Gökçe’nin Türkçe vurguları zaman zaman aksıyor. Şarkı söylerken yer yer kelimelerin ne anlattığına değil, sesini nasıl kullandığına odaklanıyor ve bu da şarkıların duygusuna zarar veriyor. Bu kusuru giderdiğinde Gülnur Gökçe’nin dinlemelere doyulmayacak bir şarkıcı olmaması için hiçbir sebep yok.

“Eşik”, hem yavaş, hem de hareketli versiyonuyla etkili bir şarkı olarak albümde ön plana çıkıyor. “Terk Et Beni”, ilk dinleyişte kulağa yer eden melodisi ve kıvrak ritmiyle avantajlı. Yukarıda adı geçen şarkıcıların tarzına ve tavrına daha yakın duran “İlk Gece” ve “Porselen Düşler” ise türün meraklıları tarafından ayrı ayrı sevilecek, ezber edilecek şarkılar. Kısacası bu mini albümde boş yok. Belli ki çok özenilmiş, uğraşılmış ve süresi kısa ama etkili bir albüm kotarılmış.

Albüm için Fırat Koçak tarafından çekilen fotoğraflarda iddialı ve çarpıcı bir görsellik hedeflenmiş. 1995 yılında yayımlanan ilk ve tek albümü “Uçalım mı?” ile dikkatleri üzerine çeken ama arkasını getirmeyen Çiler Erbil, Gülnur Gökçe’nin bu albümüne grafik tasarımcısı olarak imza atmış. CD kutusunun iç yüzünde kartonetin boş bir beyaz zeminden ibaret olması ise tasarımın kusuru olarak göze çarpıyor.



Su katılmamış pop müzik sevenlerin kayıtsız kalmaması gereken bir albüm bu. Sırf bu nedenle ticari başarısı düşük olacaktır muhtemelen; zira hem içinden alaturka geçmeyen pop müziği pek talep etmiyoruz, hem de yeni sesleri bağrımıza basmak konusunda fazla temkinliyiz milletçe. Buna karşın birilerinin bunu yapması, hatta Gülnur Gökçe’nin albümün tanıtım konserinde giydiği türden bir zırhı kuşanıp yola düşmesi gerekiyor. Neyse ki hem Gökçe’nin müzikal donanımı, hem de arkasındaki ekip bunu yapabilecek güçte.